lørdag den 4. februar 2012

Fuglehus giver forårsstemning...

Lidt før tid, men Hendes Verden skubber til forårsfornemmelserne...
Så jeg måtte bare lave et par papirs fuglehuse

Et lille Krea-hæfte fulgte med Hendes Verden - papiret har jeg købt i TIGER og ellers bruger jeg ensfarvet pap

Det søde fuglehus - i to udgaver: som 4D og som uro...

Jeg overførte mønstrene ved at lægge madpapir på og tegne over og derefter klistre det på vidt pap og lave min egen model, så jeg kan producere der-ud-af :-)

Modellen bruger jeg til at tegne efter på pap'et

Her er de fem modeller: hus, tag, bund, fugl og gren...

Dette hus skal hænge, så inden jeg limer taget fast syr jeg lige en snor i...

Så er huset færdigt - Krea-bogen foreslår at man pynter fuglen med en blomst...

Fuglehus på "pind"

Dette fuglehus er lavet med et sugerør som pind - jeg havde ikke lige andet i huset - en anden gang ville jeg nok bruge en træpind. Husk at lave hul i bunden af huset inden du limer den på selve huset :-)







Tænker i skrivende stund, at man også kan lave en guirlande med forskelligfarvede fuglehuse til pynt i kolonihaven eller til en påskefrokost måske :-)

2 kommentarer:

  1. Hvor er det fint og lige til at blive i godt humør af :)

    SvarSlet
  2. Sikke et fint hus, husker selv at jeg stod med det blad i hånden, men valgte ikke et akøbe det. Det kan man så fortryde nu!

    SvarSlet

Tak for din kommentar :-) Hilsen Karina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...