fredag den 8. maj 2020

5 ting til inspiration til din artjournal


Nogle gange bruger jeg mine artjournals som en slags dagbog, hvor jeg tegner (næsten) hver dag enten et citat, der "taler til mig" lige den dag eller en tegning af noget, jeg har oplevet/der har inspireret mig osv. 
Hvis du godt kunne tænke dig, at kaste dig ud i at tegne lidt hver dag, så start med citater. Find et på pinterest, der f.eks. beskriver det humør/den stemning, du er i og tegn bogstaverne op, som på det første billede herunder (og nr. 2 billede), hvor jeg i "ART" har tegnet zentangles. Der er også masser af gode idéer til at tegne forskellige bogstaver på pinterest. 
I det hele taget er pinterest et godt sted at starte og få inspiration, hvis du vil i gang med artjournaling :)



Jeg får slet ikke trænet nok, men en gang imellem, så får jeg øvet mig lidt i at tegne hænder - jeg ser ofte efter billeder, jeg finder på nettet og jeg tænker, at jeg på et tidspunkt bliver så god, at jeg slipper denne ekstra hjælp og selv kan tegne :)


Jeg elsker at høre Ted Talk (foredrag) på Youtube og nogle gange bliver jeg, ligesom med podcast i dette indlæg 🔎, inspireret til at tegne noget fra det, jeg har hørt. Andre gange er det en tilfældig video, jeg ser på Youtube, som i dette tilfælde denne video 📺  om motivation.



Her har jeg ladet mig inspirere af en serie fra Netflix kaldet: "I am not okay with this", som jeg faktisk endte med at lave til en engelsk opgave til mine elever i 7. klasse under corona-nedlukningen :)


Denne tegning er fra en dag, hvor jeg lyttede til podcasten: "Mads og monopolet", hvor Dar Salim sagde noget meget klogt: 

"....der var én, der engang sagde til mig, at dét at blive forældre er ét langt farvel."


*Karina*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar :-) Hilsen Karina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...