onsdag den 13. november 2013

Lav dit eget spil

De sjove ting kræver nogle gange ikke så meget...

Jeg havde emneuge med mine 5. klasser om fordøjelsen for en lille måneds tid siden og fik idéen til at lave et spil, hvor eleverne skulle lave spørgsmål, om alt det de nu selv vidste om fordøjelsen. Der skulle både være lette og svære spørgsmål, så mindre søskende kunne spille med...

Jeg lavede en nem "spilleplade": et stykke papir med en cirkel på og inddelt i 8 stykker, et hul i midten til en lamineret pil og en splitter til at sætte pilen fast på. Husk at hullet skal være rimelig stort og splitten ikke sættes for tæt på papiret, så pilen kan dreje let rundt, når man slår til den.

Spillet fungerer som et lykkehjul, hvor man kan havne på forskellige felter, som måske udløser en chance, gevinst, straf eller blot et spørgsmål osv.

Spillet kan jo handle om hvad som helst: One Direction, superhelte, Ben 10, MGP, dyr - det er kun fantasien, der sætter grænsen.

Her er nogle eksempler på mine elevers spil...









Splitterne har jeg købt i panduro!

God fornøjelse med spillene derude :-)

*Karina*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar :-) Hilsen Karina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...