tirsdag den 29. maj 2012

Skotøjsæsker får nyt liv

Her kan du se hvordan du limer stof på skotøjsæsker og det er nemt og billigt!



Klar, parat, start: "Bonderøven" i flimmerkassen, et glas af min yndlings chilite fra Yogi, lim, saks, stof og selvfølgelig en skotøjsæske!


Start med at lim bunden og klip et stykke stof, der passer i størrelsen til at dække æsken.

Lim stoffet på og klip op til æsken skråt i hjørnerne.

Lim først de lange sider - og så trekanten ind på enden af æsken.

Buk kanten om og lim.



Klip evt kanten (ombukket) til.

Her klippes der ned i hjørnet, for at kunne lave ombukket.






Det var æsken - så kommer selve låget og det bliver lavet ud fra samme princip.









Jeg har tidligere lavet denne æske, som passer godt til den nye!



De har nu fået deres egen plads i køkkenet til ungernes tegneting.


En anden æske, jeg lavede forleden dag, som også bruges til opbevaring (til ungernes ting) i køkkenet.



Her i selskab med min dåse fra Green Gate.

14 kommentarer:

  1. Sikke fine de er! Bliver det virkelig siddende med limstift?

    SvarSlet
  2. Hej Anna, ja det gør - jeg smører et godt lag på! Nr. to æske med det turkise låg og lilla æske er et par år gammel og den holder endnu :-) Og det er som skrevet ungernes æsker, så der er blevet åbnet og lukket for den en del gange og det har ikke gjort at stoffet er gået af ;-)

    SvarSlet
  3. Herligt :0) Jeg har længe ledt efter en diy ;0)
    Tak

    SvarSlet
  4. Hej Julie, det var da godt at du fandt min blog så... eller jeg fandt dig ;-) Det er det, der er det fede ved blogland, ik - idéerne og tip'se er lige om hjørnet!! Og selv tak, du inspirerer også mig med alle dine kreative sysler :-)

    SvarSlet
  5. Aj hvor ser det godt ud!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Synes også selv de kan konkurrere med æsker fra f.eks. house doctors... hæ hæ ;-)

      Slet
  6. Tusind tak for den fine diy

    SvarSlet
  7. Hvor er de flotte! Skide god DIY, den skal jeg helt sikkert bruge på et tidspunkt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Pernille - det glæder mig meget at andre kan bruge mine tips :-)

      Slet
  8. Iiih sikke en fin idé, har lavet nogle med papir, men det bliver bare ikke helt godt - vil straks forsøge mig med denne!!

    Og må da lige melde mig som fast:-)

    Kig gerne ind hos mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gode ved stof er, at det er mere slidstærkt, ik' Glæder mig til at se dine udgaver :-)

      - og velkommen til :-)

      Slet
  9. Mil bendiciones gracias por compartir
    Saludos desde venezuela.lilia

    SvarSlet

Tak for din kommentar :-) Hilsen Karina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...