tirsdag den 8. maj 2012

Idéer til pengegave til konfirmanden

Så er det konfirmationstid og jeg måtte, som én af de mange, gå i tænkebox over, hvordan jeg fik en pengegave til at være lidt mere spændende end "en hvid kuvert" i bunken på gavebordet.... Så derfor gik jeg på nettet og søgte lidt idéer - og der var mange! Her er nogle af de idéer, jeg fandt, som jeg syntes bedst om og efterfølgende billeder af min egen pengegave :-)

  • Materialer: billedramme og forskellige farver maling: inddel glasset i flere "rum" med en tus og tag papiret, som ligger under glasset, når du køber rammen og vend det om, så det er helt hvidt og inddel det i samme antal "rum" eller felter med tus - læg pengesedlen i et rum, lav f.eks. en smiley i et andet, et lille digt i et tredje, en besked i et fjerde osv. Glasset lægges herefter over papiret og så maler du felterne i forskellige farver, hvorefter du kan skrive "Skrab og vind" med en tus, når det er tørt. Konfirmanden skal nemlig selv skrabe sig til en gave og ta' et felt ad gangen selvfølgelig!
   
  • Materialer: en paraply og div. pynteting: hæng mønter fast inde under paraplyen, så du kun kan se pengene, når den er slået ud.

  • Materialer: stof, lynlås og pude: sy en pude og sy mønter eller foldede sedler på den, så pengene f.eks. danner et mønster, hjerte eller ansigt: se billeder nedenfor.

De færdige puder - uden penge

Penge skal der til!

Her syr jeg 5'ere sammen


Og 5'erne danner et hjemmesyet hjerte!




En smiley af penge!




Gaverne blev pakket ind - en lille hjemmelavet halskæde blev det også til og et hjemmehæklet sort sjal, som jeg glemte at tage billeder af....


Temaet var sort/hvidt, så jeg måtte ud at købe mig en ny kjole og fandt denne sort/hvid prikkede her og gik helt i 50'er mood - skønt!!

2 kommentarer:

  1. Super fed kjole :-)) Sådan en kunne jeg godt bruge til mine Lola Ramona sko.
    God aften til dig fra mig

    SvarSlet
  2. Ej, hvor var det lige tarveligt at forstyrre min nysgerrighed med navnet "Lola Ramona", for det måtte jeg jo lige google og så ser man lige mig blive helt opslugt af siden www.bubbleroom.dk, hvor jeg med garanti kan bruge mange penge!! Hvor har de bare mange fede gummistøvler og sko og kjoler og ditten og dytten og datten!!Øv da!!

    SvarSlet

Tak for din kommentar :-) Hilsen Karina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...