søndag den 29. juli 2012

Jeg har også haft lyst til at skrige nogle gange...

... og denne bog gav mig netop den spejlning af moderskabet på godt og ondt (når man har fået nr. 2), som jeg måske manglede, da jeg selv blev mor for anden gang i 2006, hvor man bare nogle gange har lyst til at løbe skrigende bort - og ikke kan. Og det er vel egentlig ikke så velset - at have det sådan eller hva'?

Når det så er sagt, så er bogen også præget af det high-society-life, som jo er en del af Karin Heurlins liv, som jeg ikke selv kan spejle mig i, og som dette indlæg beskriver så fint.

Jeg kan dog kun anbefale bogen til både førstegangsmødre og andengangsmødre, som har brug for et godt grin og bekræftelse af, at de ikke er alene om at hade at være mor en gang imellem (selvom mødrene i mødregruppen synes at holde så meget på facaden og få alt til at se evigt lykkeligt og overskudsaftigt ud) og så skal I læse bogen, hvis I synes det er underholdende at komme en smule bagom de kendte. 

Karin Heurlin tager os med igennem skrigenætter, skrigerejser, første tøseaften efter hun har født, første gang hun har sovet igennem, når hendes søde lille datter er jaloux på den mindste, parmiddage med alt for overskudsagtige småbørnsforældre, tanker om at føle sig uduelig, tiden før børn og meget mere. 


Forfatter og journalist Karin Heurlin med bebs :-)
Og så skal I da også lige have et lille uddrag af bogen, som jeg selv var flad af grin over og som bare viser, hvor træt man kan være, når man ikke får sovet igennem om natten :-)

"Selv er jeg alt for sulten og tørstig til at luse eller lave havregrød. Amningerne gør at jeg er glubsk, når jeg står op. Mine hænder ryster, inden jeg kaster den første banan i halsen og bæller et glas vand uden at trække vejret imens. 
"Hvor er lusevandet," hører jeg Thomas sige, da jeg sætter det tomme glas fra mig.
"Hvad?"
Der går et par sekunder, hvor ingen siger noget. Jeg synker. 
"Jeg har vist lige drukket det," siger jeg og tørrer mig om munden.
"Det var ikke så slemt," trøster Thomas.
"Der var ikke så mange lus. Mest æg"

(uddrag fra bogen "Hvornår er det min tur til at skrige?" af Karin Heurlin

Hvad kan jeg sige... Shit happens, når man ikke får sovet nok :-)

2 kommentarer:

  1. Haha den lyder sjov! Den må jeg læse når/hvis vi skal have en 2er.
    Forsiden kunne ret så godt have været mig og Bjørn...

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) Du behøver ikke vente til nr. 2 for at læse den... måske kan det forberede én ;-)

      Slet

Tak for din kommentar :-) Hilsen Karina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...