tirsdag den 20. maj 2014

Indkøbsnet

Opskrift på indkøbsnet

Jeg har hæklet dette net i bomuldsgarn med nål 3,5.

1. runde: 1 lm. omkring en magisk ring. Hækl 4 lm. og 19 dobbelte stangmasker om ringen. Afslut runden med en kædemaske i første stangmaske. (20)

2. runde: Hækl 5 lm. og herefter 2 dobbelte stangmasker i hver maske runden rundt og afslut med km. (40) 

3. runde: Hækl 5 lm. og herefter 2, 1 og 2 dobbelte stangmasker runden rundt med 1 lm mellem hver db stangmaske.

Runderne herefter hækles med 1 dobbelt stangmaske i hver maske indtil nettet har den størrelse/højde du ønsker.

Hækl. evt. rundt i fastmasker, som jeg har gjort her - et par omgange for derefter at hækle hanke. 






Skriv endelig til mig, hvis du har spørgsmål til opskriften og hvis der er noget der er uklart og jeg kan forklare bedre!! 

Her er et andet net, jeg har hæklet, hvor der bare er hæklet en tyk lang hank på.




God hæklelyst!

*Karina*

2 kommentarer:

  1. Sikke fint det er - tak for opskrift.. :) Det skal afprøves.. Har længe haft lyst til at hækle et net af en art til at putte mine igangværende hækle projekter i.. Det flyder altid rundt med plasticposer med diverse projekter i - sådan et net ville da være meget skønnere.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar :-) Ja, det er da lidt hyggeligere med en hjemmehæklet pose end plastik :-) Sender du lige et link, når du har hæklet et net? :-)

      Slet

Tak for din kommentar :-) Hilsen Karina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...