søndag den 12. marts 2023

Jeg er blevet ret vild med min pop up art journal

Jeg ser tit videoer på Tik Tok, YouTube, Instagram eller på Pinterest og har længe været fascineret af de såkaldte pop up bøger, hvor siderne bliver i 2D, hvilket jeg synes ser megafedt ud, så det måtte prøves...

På YouTube kan jeg anbefale denne kanal: The Pop-Up Channel  



Her er også en masse gode videoer til at lave forskellige pop-up korts, som sagtens kan bruges i en art journal 📺 

Nogle gange kommer et blogindlæg til kort og en video kan meget bedre illustrere en proces eller hvordan en art journal side ser ud, så jeg har selvfølgelig også lavet små Tik Toks af mine pop-up sider, hvis du hellere vil se dem 📺 
Har du ikke Tik Tok, så kan videoerne ses på Instagram eller Pinterest

Min pop-up bog er lavet af en "Kinabog" fra Føtex i størrelse A4. Jeg har ikke rigtigt taget stilling til, hvordan coveret skal se ud endnu, så det har jeg faktisk ikke gjort noget ved....endnu.


Indersiden af coveret lavede jeg til et gemmested for ideer med små lommer... og så er det altid sjovt at datere ens art journals med "start" og "slut".



Første "rigtige" pop-up side blev denne, som skulle illustrere personlig power og at slippe fri af ens "mentale lænker" om man så må sige...


På næste side ville jeg prøve at lave en form for "vindue", hvor man kunne kigge igennem. 
Da jeg sad og drak en god kop kaffe under arbejdet med denne side, var det oplagt at lave et lille skilt, der kunne flyttes frem og tilbage med teksten: "Always time for coffee". 




På næste to billeder ses mit forsøg på at lave en reol med en masse bøger og planter på... 



Nye akryltuscher var skyld i denne sides tilbliven...


Denne side er inspireret af Valentines Day...


Her er en mere traditionel art journal side i mixed media, dvs. at forskellige materialer og teknikker er blevet brugt...


Denne side var rigtig sjov at lave. Jeg forsøgte at skabe et lidt magisk univers og så gøre det lidt creepy, da drengens ansigt, bag forhænget, kan blive til et skelethovede, hvis man holder på hovedet og hiver det nedad...



Her er en lidt mere simpel collage med blot en baggrund og en mand i forgrunden, hvis bukser man lige kan løfte på hø hø...



På modsatte side af manden, sidder en dame på en scooter og ser meget henrykt ud og over hende er ordene: The best movement is the one that feels good to you" - en hyldest til at vi alle kan lide noget forskelligt :)


Sidste side i denne omgang: En collage/mixed media side med en dame, der drømmer om en helt bestemt fyr :)


*Kreafreak*
















 





















Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar :-) Hilsen Karina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...