tirsdag den 12. september 2023

Lav dine egne flagranker

Når jeg sælger mine flagranker, så lægger jeg dem i en cellofanlomme med fint papir bag :)


Der går længere og længere mellem, at jeg poster herinde på min blog, men til tider savner jeg "de gamle dage", hvor jeg lavede billed-tutorials, så her kommer lige én på flagranker, som jeg tit laver:

Det følgende er en beskrivelse af, hvad jeg har brugt af materialer osv. Det kan sagtens gøres på en anden måde. Lav f.eks. mere vamsede flag af tykkere garn og større flag ved at bruge en større hæklenål... Variationerne er uendelige :)

Garn: Bomuld 

Hæklenål: nr. 3


1.runde

Slå 20 luftmasker op. 

2. runde

Hækl halve stangmasker fra 3. maske fra nålen rækken ud.




3. runde

Vend med 2 luftmasker. Hækl halve stangmasker fra 2. maskeled og rækken ud.


Sådan fortsætter du, så du i hver runde vender med 2 luftmasker og springer første maske over på næste række, så flaget begynder at forme sig.







Afslutning:

Hæft alle enderne, når spidsen er hæklet.

Hækl flagene på en kæde med fastmasker ved at starte med 50 luftmasker (enden, man binder flagranken op med).

Herefter hækles flagene én efter én på "kæden" med fastmasker og mellem flagene er der 20 luftmasker. 

Når du kommer til enden med sidste flag hækles 50 luftmasker igen og hækl herefter tilbage med en omgang fastmasker mere.


Det lille fine "Handmade" mærke er købt på Shein her  
Jeg kan også anbefale disse mærker til større projekter 🔎







*Kreafreak*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar :-) Hilsen Karina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...