lørdag den 25. maj 2013

Forstår mig ikke rigtigt på kunst...

...og alligevel hænder det, at jeg støder på noget, som på én eller anden måde får mig til at stoppe op. Det er på ingen måder kønt (i mine øjne), men er det ikke også det, der er meningen med noget kunst? At det skal vække opsigt, få en debat igang eller få os til at reflektere over livet?

Var lige i mit lokale center i Albertslund i dag og stødte på flere nye skulpturer, der hver især fortæller deres historie...

H.C.Andersen står nær vores bibliotek og har i forbindelse med "Støt brysterne" ja.... fået bryster! :-)



En hjemløs, der ligger krøllet sammen under sit tæppe. Mon han vækkede mere opsigt, hvis han var levende? I doubt it...



Harmonikaspilleren, der sidder og venter på sin skilling fra de forbipasserende. Jeg overhørte et barn sige til sin far: "Skal vi ikke gå ned i tunnellen igen og se om ham harmonikaspilleren er levende?" :-)




Når man kommer ud af tunnellen (under togene) kommer man til den store badescene, som skulle være byens vartegn?! :-)





I mit eget kvarter stod et kastanjetræ og skyggede for en have, så den måtte lade livet - dog blev det til et kompromis, som I kan se herunder :-)



Så kunst er en sjov størrelse, ik :-)

*Karina*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar :-) Hilsen Karina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...