fredag den 25. marts 2016

Ny kjole i jersey

Jeg har syet endnu en jersey kjole :) 

Jeg synes, at det går hurtigere nu med at klippe stoffet ud (kender efterhånden mønsteret) og ved, hvordan de enkelte dele skal syes sammen. 
Selvom jeg er meget tilfreds med resultatet, så har jeg ved denne kjole også gjort mig nye erfaringer :)

Til en anden gang vil jeg:

- undgå sort i mine kjoler. Kontrasten til det lyseblå stof bliver for kradsbørstig og dyster. En lysere (blødere) kontrastfarve i pastel havde været bedre, synes jeg. 

- sy det sorte ombuk til sidst, når ærmet er syet sammen. Man kan ikke se det bå billedet, men jeg gjorde det at jeg syede det sorte stof på mønsterstoffet på ærmet inden jeg syede ærmet sammen. Det resulterede i et mindre pænt resultat, da man kan se endesyningen - giver det mening?

-  sy en krave, som havde været en fin finish på denne model, da jeg valgte at lave en falsk stolpelukning. 

Har du nogle gode råd til mig til min næste kjole? Jeg vil blive glad for en kommentar herunder :)






*Karina*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar :-) Hilsen Karina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...