fredag den 14. april 2017

Så hoppede jeg med på Bullet journal bølgen :)

Når jeg er på instagram og finde inspiration til tegninger, så er jeg tit faldet over billeder, hvor folk viser deres notesbøger frem og undret mig over, hvad det lige gik ud på. Her i min ferie har jeg så gransket lidt i det og opdaget fænomenet: Bullet Journal! 

Bullet journal er kort fortalt en notesbog, som man kan bruge til lige det man vil. Nogle bruger den til dagbog, andre til kalender, andre til kreative idéer. Fælles for bullet journal (forkortet bujo) er nok, at folk gør meget ud af tegninger og skemaer, så det ser lækkert ud. 
Som sådan er det jo ikke nyt at lave en notesbog, men man kan sige, at det nye er, at man bruger mere tid på en bullet journal og at den erstatter den "gamle Maryland kalender", som mange nok har brugt på samme måde. 
Folk holder også i en bullet journal styr på deres madvaner, fitnessvaner, penge, fødselsdage...you name it!'

Bogen med hjælpe-prikker (uundværlig!!) har jeg fundet her.

I min søgen efter mere viden/inspiration omkring bullet journal på dansk fandt jeg denne blog, hvor Anne-Mette Højbjerg viser sin fine bog frem og siden jeg elsker at tegne (hvilket jeg har fundet ud af i en lidt sen alder) måtte jeg også bare i gang.

Og nu er der sket det, at jeg er HELT BIDT af det!! Her er et udpluk af de sider, jeg er startet på...


Kalenderside


To do i billeder:


Sladrehankeskema 
- alt det usunde bliver noteret og måske vanerne så kan blive ændret...






Gaveliste


Jeg samler på ordsprog




Taknemmelighedssol






Ønskeliste


*Karina*

2 kommentarer:

  1. Hold da op hvor er din BuJo dog blevet fin! Og tak for linket. ;) Er glad for at kunne inspirere andre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og ja, jeg fik meget ud af dit indlæg ;)

      Slet

Tak for din kommentar :-) Hilsen Karina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...