søndag den 15. september 2019

DIY - sy dine egne stofposer

Du kan nemt lave dine egne små eller store poser til alskens ting og sager eller til gaver både til fødselsdag og jul. Det har jeg lavet et indlæg om her, hvis du, ligesom jeg, vil undgå at købe gavepapir.




Materialer:
Bomuldstof (også gerne stof fra tøj - foret her er f.eks. taget fra en gammel skjorte)
Vliseline H200  
Træperler (fra Søstrene Grene)
Bånd/snor





Start med at klippe alle stofdelene ud: 2 x yderstof, 2 x for og 2 x vlise. 
Mønsteret kan du selv lave - brug blot A4 papir og pas det til i den størrelse du vil have og den bredde, du ønsker bunden skal have...





For at du kan krænge posen ud, når du næsten er færdig med at sy den, skal du i foret lave en lille åbning i bunden... 




Du kan vælge at gøre posen endnu mere stiv ved at stryge vlise både på yder- og inderstof - jeg har kun valgt at stryge vlise på yderstoffet på denne pose. Andre gange, hvis jeg ønsker en blødere pose, undlader jeg blot vlise helt...


Vær opmærksom på at markere en åbning på yderstoffet inden du syr, så du husker at lave åbning til snor/bånd til sidst...


Jeg syr altid mit mærke i de ting, jeg laver - du kan evt. sætte navnemærker i til dine børn, som en personlig pose. Mærkerne er købt her 



Og så er det ellers bare at sy de to poser - først yderposen og så inderposen og bagefter viser jeg, hvordan de syes sammen :) Og husk nu: åbning i bunden på for-stoffet og åbning i sidderne på yderstoffet til snor/bånd :)





For at det er nemmere at få snoren/båndet igennem senere, så stryg siderne flade:




De to poser er færdige og skal nu syes sammen. Vend yderposen på vrangen og læg inderposen ind i den (ret mod ret):



Sæt clips eller nåle hele vejen rundt og sy poserne sammen...



Hiv inderposen ud...


...og kræng den rundt, så poserne kommer til at ligge med retsiderne ud...


Sy hullet i bunden af inderposen sammen:




Stryg posen flad foroven, så den bliver pæn og nemmere at sy...



Og nu til den afsluttende del, hvor snore eller bånd (alt efter hvad du vælger at bruge) skal monteres :)
Brug en sikkerhedsnål som hjælp til at skubbe båndet rundt i løbegangen hele vejen rundt...





Brug en nål til at få båndet igennem træperlen - jeg gjorde det af 2 omgange, da båndet er lidt tykt - herefter binder du en knude på enden af de to bånd:





Når du har sat bånd i den ene side, så sætter du bånd i den modsatte side på samme måde og når du trækker i snorene lukker posen i :)



Perlerne fungerer som lås på posen, så den ikke går op :)



*Karina*


























1 kommentar:

  1. Hej venner, jeg hedder Jørgensen Sørensen, jeg er fra Herning Danmark, jeg er her for at sprede de gode nyheder til de nødlidende. Jeg var deprimeret, da min kone forlod mig efter en anden mand, fordi jeg blev bedt om at stoppe med at arbejde, fordi jeg havde kræft, og jeg blev knust . Hun fjernede min eneste datter, så min eneste mulighed var at dø, jeg forsøgte at ringe til hende, men hun ignorerede mig, jeg sendte hende tekstmeddelelser og pludselig svarede hun og bad mig om ikke at ringe eller sms hende mere, så en dag kommer jeg i kontakt med en min ven på facebook og jeg forklarede alting for ham, og han fortalte mig også, at han havde de samme problemer før, og han introducerede mig for en stavebesøg kaldet Drigbinovia, han sendte mig sine personlige e-mail-kontakter doctorigbinovia93@gmail.com Jeg kontaktede ham og han svarede mig hurtigt forklarede jeg mine problemer for ham, og han sagde, at jeg ikke skulle bekymre mig for, at han havde gjort det for så mange mennesker, at jeg er en mand, der aldrig troede på stave, men jeg besluttede at prøve det, han forsikrede mig 24 timer om at lade trylleformularen og helbrede mig også mod kræft og få mig et bedre job, og pludselig sendte han mig medicinen mod min sygdom, jeg tog det bare 2 dage, og jeg var fri, jeg troede aldrig på mine øjne næste dag, nogen bankede på min dør og jeg var ikke forventede nogen den dag pludselig var det min kone, hun bur St i tårer, og jeg kunne ikke bære det, hun bønfaldt mig og bad om min tilgivelse straks. Jeg modtog et opkald fra mit firma, hvor jeg havde arbejdet i årevis, jeg blev forfremmet som manager for GFNorte comapny i Danmarks by. Hjælp mig med at takke Drigbinovia for genoprette alt, hvad jeg har mistet før, så vil jeg rådgive enhver, der har behov for hjælp til at kontakte Drigbinovia, du kan også whatsapp ham på hans personlige nummer +2348144480786 må Gud velsigne dem, der tager tid at læse dette vidnesbyrd held og lykke

    SvarSlet

Tak for din kommentar :-) Hilsen Karina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...