fredag den 26. april 2013

Konfirmationstid!

Det kan være svært at give pengegaver på en sjov og kreativ måde og jeg måtte da også ty til min gode ven google for idéer. 

Denne gave er til min mands gudsøn, hvorfor jeg også har valgt (selvfølgelig med min mands samtykke :-) at bruge hans billede (fra hans visitkort). 

Gaven er et "Skrab og vind" billede - hvor konfirmanden skal skrabe sig frem til sin gave - nogle steder, som I kan se, skraber han "nitten" - min mand :-) Og andre gange skraber han sig til penge - jubii :-)

Du skal bruge en ramme (jeg har købt denne i IKEA), pensler, maling (jeg har brugt billig akrylmaling fra Søstrene Grene), en cd/dvd-tus og baggrunds-pynte-papir.



Først tegner du de felter ind, som du skal bruge.


Lim pyntepapir på bagsiden af "ramme-pappet". Man kunne også lade hele baggrunden være et billede af konfirmanden...


Billeder af min mand klippes ud - man kan også finde sjove billeder af konfirmanden selv.


Læg pengene og billederne op på bagsiden af ramme-pappet, så det passer med de firkanter, der er på glasset - i dette tilfælde er "glasset" så lavet af plastik :-)



Mal glasset/plastikket i forskellige farver.





Husk at sikre dig, at indholdet bagved er skjult - her opdagede jeg, at man kunne skimte pengene inde bagved, så der måtte lige en omgang maling til med det mørke-grønne.



Når malingen er tør er det simpelthen bare at sætte plastikpladen/glasset i ramme.



Jeg fik lyst til at lave et kort, der matchede rammen og her kan du se hvordan:





Som en lille finish skulle rammen da også ha' et lille skilt, så konfirmanden ikke er helt lost i forhold til, hvad gaven går ud på ;-)


Rigtig god fornøjelse til de, der skal til konfirmation i denne tid

og rigtig dejlig St. Bededagsferie!!

*Karina*

5 kommentarer:

  1. Jeg kan helt vildt godt lide kortet.

    SvarSlet
  2. Det er genialt!
    Jeg elsker at gøre lidt mere ud af det når det er pengegaver og jeg har lavet rigtig mange forskellige, men lige denne har jeg dog ikke set før... så tror simpelthen jeg nupper den ide næste gang der skal gives penge i gave :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Super, hvis du kan bruge idéen - har nu fundet ud af at det nok var bedst med glas, da det næsten ikke var til at skrabe malingen af plastikket :-0

      Slet

  3. Genialt fundet på :-D Den kommer i idebanken til næste gang.

    SvarSlet

Tak for din kommentar :-) Hilsen Karina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...