onsdag den 29. januar 2014

Kreafreaks med gang i mange ting...

På facebook er jeg med i disse grupper:





- og mine hækle-med-søstre ;-) skriver ofte om, at de har gang i flere projekter ad gangen og ja... det er bare sådan det er!! Forhåbentlig bliver man også færdig med noget en gang imellem...

De fleste, der nørkler med mange kreating: hækling, tegning, syning osv. kender til dét at springe fra projekt til projekt og hvorfor gør vi så egentlig det?

Måske du kan nikke genkendende til ét af mine bud :-)


4 bud på
HVORFOR 
du har gang i flere projekter på én gang

1) Du har ild i røven og udstyret med et meget veludviklet igang-sætter-gen, som bare skal søsættes! 

2) Du er småstresset og kan ikke falde til ro med ét projekt. 

3) Du er rastløs og keder dig lidt ved de projekter, du har sat i gang og så er der noget meget mere spændende ved dét, og dét og dét....

4) Du trives bedst med mange bolde i luften, som du kan gå til og fra, som du nu har lyst.

5) Fordi det kreative og sjove ligger i dét nye, du sætter dig ind i og bagefter er der bare "slavearbejdet" tilbage, så derfor kræver noget "nyt" din opmærksomhed igen og igen og igen... 



Her er nogle af mine egne projekter: 

...ny blog, arbejdsrelaterede projekter, der griber ind i fritiden (ongoing = jeg er lærer), sy stofposer til høretelefoner (har ligget længe), hækle tæppe til mig selv (se billede), hækle andet tæppe (se billeder af firkanter), hækle pude (se billede), reparere hæklet taske (har ligget alt for længe) og indtil flere ufærdige zentangle-tegninger... 





Disse firkanter i det blødeste akryl fra TIGER skal blive til et dejligt lunt tæppe :-)




Endnu et igangværende tæppe, men ork... der er lang vej endnu, så det kan jeg hygge mig med lææææænge :-) 



En pude på vej...


- og så er der alle de projekter, der ikke er igangsat, men sidder i hjernen og venter på at komme ud på papir, stof, pap, træ, plastik, perler, garn osv.




*Karina*

8 kommentarer:

  1. Haha ja, kan nikke genkendende til alle punkter!

    SvarSlet
  2. Jeg tror grunden til mine mange igangværende projekter skyldes en god sammenblanding af alle punkterne :) Lækre farver du har valgt til dit nye tæppe, og hvor har du gang i mange skønne projekter. Det er bare ikke så godt med sådan et indlæg, for nu er jeg blevet inspireret og har endnu flere ideer stående i kø i mit i forvejen kreafyldte hovede :) Rigtig god weekend. Kh. Irene

    SvarSlet
    Svar
    1. Sorry for indlæg ;-) Og fedt at jeg kan inspirere ;-) God weekend til dig også :-)

      Slet
  3. Flotte hæklerier :-) Ak, ja, bare døgnet havde flere timer :-)

    SvarSlet
  4. Ufff kender det bare alt for godt, og jeg tror at kreamennesker får et kick når vi har fået en idé, og skal til at planlægge projektet ( vi kender alle lykkefølelsen når vi er ude og shoppe materialer til noget nyt og spændende) og så snart vi er kommet hjem bliver poserne smidt ind på sy værelset, hvor de ligger i flere uger :-( Jeg har virkelig sat mig for, at det hedder 1 projekt ad gangen ( hvilket intet har med virkeligheden at gøre) Det er en gave og samtidig en forbandelse at være kreativ, for vi kan bare ikke lade være. Nogle shopper tøj og smykker, jeg shopper stof og garn.

    SvarSlet

Tak for din kommentar :-) Hilsen Karina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...