tirsdag den 24. september 2019

Taske i denim firkanter

Jeg har længe gerne villet sy en taske i denim firkanter og det blev til denne fine én :)



Vil du selv forsøge dig med at sy en såkaldt Totebag på engelsk, så søg på Youtube, der er mange fine tutorials. Med lidt forskelle her og der, så er denne video nok den, der kommer tættest på min metode:



 

Jeg har herunder lidt billeder fra min sy process: 


Alt efter hvor stor din taske skal være, så klipper du en firkant ud - min blev 12 x 12 cm.



Jeg synes det er sjovt, når man kan se syningerne fra comboybukserne på kryds og på tværs, så jeg prøver at få dem med, når jeg lægger mønsteret for at klippe.






Så syr jeg ellers firkanterne sammen og måler efter det store stykke yderstof til at klippe inderstoffet - her har jeg valgt et stykke bomuldsstof, som jeg købte i Netto for 50 kr. 
Jeg syr ligesom 2 poser og klipper en lille firkant i hver bund-hjørne, som senere skal sy bunden lidt ind. 
Hankene fik jeg ikke taget billeder af, men det er blot to lange "rør" fra bukseben. 
Når begge poser er syet syr jeg dem sammen ret mod ret og lader en lille åbning være tilbage i inderstoffet, så jeg kan krænge tasken ud på retsiden for derefter senere at sy bunden af inderstoffet sammen.
*Karina*


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar :-) Hilsen Karina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...