fredag den 8. maj 2020

5 fede ting ved at skrive snail mail

Kan du huske "Lillebror bladet"? Det var et kryds og tværs blad, som mine forældre altid købte til mig, da jeg var barn, når vi skulle på ferie og tiden var lang uden kammeraterne at lege med... og her var der annoncer fra andre børn, der søgte "pennevenner". Det er en svunden tid... eller det troede jeg i hvert fald. Indtil jeg for nogle år siden stødte på fænomenet "Snail mail", som  er kreativ brevskrivning, hvor man forkæler modtageren med små pakker med klistermærker, pænt papir eller andet, man har i gemmerne :)

Nu er tiden så inde til, at jeg har kastet mig ud i det selv. Jeg har taget tilløb til det længe, for jeg synes det er lidt svært at komme ud over stepperne. Ved egentlig ikke, hvad der har holdt mig tilbage, for der er så meget for mig at hente i brevskrivningen:

5 fede ting ved at skrive snail mail:

  • jeg kan udfolde mig kreativt
  • jeg hører om, hvordan andre tænker, lever og oplever
  • jeg træner mit engelsk, hvilket er fedt, når nu jeg er engelsklærer
  • jeg bliver glad, som et lille barn, juleaften, når der er post i min postkasse og det er en fryd at gå på opdagelse i et nyt brev
  • jeg kan give los på tanker, følelser og oplevelser og dele dem med andre, der responderer på det (i stedet for at skrive til en dagbog, der aldrig svarer)

Nå, men jeg gik ind på Snail mail pen pal klik her , oprettede en profil og indenfor et par dage havde jeg allerede flere nye pennevenner fra USA, Tyskland og Frankrig - så hyggeligt!! 

So let the adventure begin :)

*Karina*






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar :-) Hilsen Karina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...